Bijstandsverzekering 24/24
De ZAO filosofie
Op zich is het aan- of verkopen van een verzekering vrij eenvoudig. U heeft het gevoel dat u behoefte heeft aan meer bescherming tegen een onverwacht voorval en u kan zich hier via tal van kanalen tegen verzekeren. Via uw bank, uw makelaar of online, de mogelijkheden zijn legio en één telefoontje of een simpele muisklik kunnen volstaan.
Een verzekering hebben is echter één ding, een correcte verzekering hebben die is aangepast aan uw specifieke behoefte is een andere zaak. Hiervoor heeft u zelf enige kennis van zaken nodig of moet u beroep kunnen doen op een vertrouwenspersoon die u met raad en daad in deze materie kan bijstaan. Binnen ZAO gaan we er van uit dat dit laatste een minimale inspanning is en we willen voor onze klanten dan ook verder gaan. Door onze jarenlange samenwerking met verschillende verzekeringsmaatschappijen hebben we de mogelijkheid om – waar nodig – de standaardvoorwaarden van de maatschappij aan te passen of uit te breiden en zo onze eigen specifieke “ZAO voorwaarden” te bekomen.
De juiste verzekering aan een correcte prijs is slechts een begin. Het onderscheid wordt gemaakt in de juiste en correcte service die hier op volgt. Dit vraagt immers wel meer tijd en werk. Een inspanning die we met de glimlach voor u doen.
ZAO 24/7 en ZAO Assistance zijn twee exponenten van ons streven naar een meer uitgebreide dienstverlening.
ZAO 24/7
We zorgen voor een 24/24 en 7/7 telefonische ondersteuning van al uw verzekeringscontracten. Tussen 07u00 en 19u00 kan u terecht bij één van onze ZAO medewerkers. Na 19u00 en in het weekend worden alle oproepen opgevangen door externe medewerkers die u kunnen verder helpen. In ernstige of dringende gevallen kunnen zij steeds een ZAO medewerker contacteren.
Elke klant geniet van deze 24/24 opvang dankzij de bijdrage van € 2,5 die in de kwijting van zijn verzekeringspolis vervat zit. Voor klanten met een ZAO Assistance contract valt deze bijdrage automatisch weg.
ZAO ASSISTANCE
Geheel volgens de ZAO filosofie hebben we hier een eigen aanpak ontwikkeld in het voordeel van onze klanten.
U zou verbaasd zijn hoeveel bijstandsdekkingen u al heeft zonder een specifieke bijstandsverzekering af te sluiten. Enkele voorbeelden: Bij de aankoop van een nieuwe wagen geven heel wat merken een gratis bijstand bij pech, u heeft recht op bijstand als lid van elk ziekenfonds en ook aan heel wat kredietkaarten zijn een aantal bijstandsdekkingen gekoppeld.
Het probleem is dat de meeste mensen niet juist weten wat in deze dekkingen allemaal vervat zit of niet weten wie ze voor deze dekkingen moeten contacteren in geval van nood. Bovendien geven al deze instanties wel een gedeelte van de bijstand die u nodig heeft, maar is geen enkele volledig of overlappen ze elkaar.
Om echt zeker te zijn van een volledige bijstand doen de meesten dan ook een beroep op een specifieke, meer uitgebreide bijstandsverzekering, ondanks de vrij hoge jaarpremies van deze verzekeringen.
ZAO Assistance maakt voor u een combinatie van de voordelen van de verschillende bijstandsdekkingen en geeft u zo een volledige bijstandsverzekering aan een onklopbare prijs.
Indien dit voor u opportuun is, maakt ZAO Assistance dan ook gebruik van de bijstandsdekkingen die u reeds via andere kanalen heeft. Voor elke individuele klant en voor elke specifieke situatie gaan wij steeds op zoek naar de “meest gerede partij” om u te helpen. Indien dit de bijstand gekoppeld aan uw auto of de bijstand van uw ziekenfonds is, zullen wij dan ook in eerste instantie deze dekking aanspreken om u te helpen.
Zoals eerder vermeld zijn deze bijstandsdekkingen zelden volledig of voldoende uitgebreid. Om de lacunes in deze bijstand op te vangen doet ZAO Assistance beroep op een speciaal voor ons ontwikkelde bijstandsverzekering die als een paraplu boven de andere bijstandsdekkingen staat en deze uitbreidt of aanvult waar nodig.
Omdat we steeds voor de meest efficiënte en best passende oplossing kiezen, vermijden we dubbel gebruik van dekkingen. Zo kunnen we u de beste dienstverlening en bijstand bieden aan de best mogelijke prijs.
Binnen uw ZAO Assistance heeft u de keuze uit 3 verschillende pakketten: ZAO Assistance Silver, Gold en Platinum.
ZAO Assistance Silver biedt u en uw gezin een zeer volledige bijstandsdekking aan slechts € 108 per jaar.
Indien gewenst kan u deze Silver Assistance uitbreiden tot een Gold Assistance met een volledige annuleringsverzekering, een gratis dekking voor een tweede voertuig en hogere verzekerde kapitalen. De Platinum Assistance verhoogt de dekking van de annuleringsverzekering van € 2.000 per persoon tot € 4.000 per persoon.
WAARBORGEN & PREMIES
ONDERSTEUNING VAN UW ZAO ASSISTANCE
SLECHTS 1 BIJSTANDSNUMMER
U hoeft slechts 1 nummer te gebruiken waarop onze dienstverleners u 24/24 en 7/7 verder helpen.
Alle bijstandsdekkingen worden door ons gebundeld in een speciaal voor ZAO ontworpen softwarepakket dat ons in staat stelt om de bijstand voor u op de meest efficiënte manier te organiseren.
BIJSTANDSKAARTJES
U ontvangt bijstandskaartjes voor u en uw gezin zodat iedereen van het gezin steeds het telefoonnummer en emailadres van ZAO Assistance op zak kan hebben.
CLAIMSMATE
Onze gepatenteerde ClaimsMate is een uiterst efficiënt hulpmiddel bij pech of ongeval met de wagen. Naast onze contactgegevens en een beknopte handleiding, vindt u op deze claimsMate ook twee handige stickers. Op deze stickers zijn alle gegevens van uw wagen en uw verzekering reeds voorgedrukt. Bij het invullen van een ongevalsaangifte moet u dus niet langer zoeken naar de gegevens van uw polis of uw groene kaart. U hoeft enkel de sticker op het Europees aanrijdingsformulier te kleven.